3. den
Přinášíme zápisky od našich bradavických studentů:
V 7:45 jsme měli budíček a šli na rozcvičku. V 8:15 jsme měli dobrou snídani. Po snídani jsme měli chvíli volna a potom jsme šli na výuku famfrpálu. Nejprve teoretická část a potom praktická část. Teoretická část nám moc nešla, ale praktická nám šla lépe. Potom jsme šli na velmi dobrý oběd. Po obědě jsme někteří šli do osvěžujícího bazénu. Potom šla jedna skupina na výuku angličtiny a druhá šla na horolezeckou stěnu. Potom jsme si to vyměnili. Potom byla svačinka a byly dobré palačinky. Potom jsme šli hledat klíč od místnosti s duplikátorem. Potom jsme měli hodinu obrany proti černé magii. Potom jsme měli péči o kouzelné tvory a šli jsme do lesa. Potom jsme hledali larvy Cornvolských rarachů. A celý den byl super.
Přesně jak píše náš student, profesorský sbor si doteď neví rady, co s duplikátorem a tak studenti berou tuto skutečnost do svých rukou. Samozřejmě výuka v bradavické škole pokračuje dále, jakoby se nic nedělo. Skřítci napsali zprávu o duplikátoru, kterou ale poschovávali po všech bradavických pozemcích. Naštěstí vytvořili jeden exemplář mapy, kde byla tato místa vyznačena. Aby to ale nebylo jednoduché studenti se nesměli od sebe vzdálit, jinak na ně byla seslána kletba Petrificus Totalus. Každá kolej se snažila najít všechna místa. Nejrychlejší byla kolej Havraspáru. Poté co složili zprávu a přeložili ji, jelikož byla v angličtině, zjistili, že musí všechny koleje spolupracovat, aby mohli vyzvednout klíče z prostoru, který byl začarovaný, tak, že do něho nidko nesmí vstoupit. Po chvilce přemýšlení byly klíče v rukách studentů, avšak ouha, byly tu dva háčky. Za prvé najít dveře - to se studentům podařilo vcelku rychle, ovšem za druhé bylo nalézt ten správný klíč, protože to co získali, byl šafářův kroužek s několika desítkami stejných klíčů. Po chvíli zkoušení to studenti zvládli. Nasadili ochranný oděv proti zduplikování a přenesli duplikátor k profesorce proti černé magii, která jej začarovala obranným kouzlem aby nic neduplikoval. Jenže všichni jsme si jisti, že kouzlo nebude stoprocentní.
V deset hodin večer byl ten pravý čas pro druhou část péče o kouzelné tvory. Magická Ornitologie...vzali jsme studenty na kraj Zapovězeného lesa, abychom pozorovali jaké vzácné magické ptactvo se v této části pohybuje. Když sme byli skoro u konce, přiběhla profesorka z hradu, že kouzlo naokamžik povolilo a Cornwalští rarachové zdvojili své larvy, které bylo nutno posbírat. Byla tma, ale naštěstí larvy těchto rarachů svítí, a tak je šikovní studenti všechny posbírali a vzali do svého opatrovnictví.
Duplikátor máme, teď musíme zjistit, jak ho zničit, aby už nenadělal na škole žádnou neplechu...
4. den
Z pohledu studentů:
Dnes jsme měli mudlovskou hodinu. Učili jsme se, co všechno mudlové dělají (bez kouzel). Např.: praní, vození kočárku, zametání, mytí nádobí a čištění zubů. VŠE JSME MUSELI DĚLAT RUČNĚ! Poté jsme hledali Říční paní a museli jsme splnit úkol, který nám dala, aby nám řekla, kde je Komnata nejvyšší potřeby. Ale nevěděla to, tak nás poslala za skřítky, které jsme našli hned po tom, co jsme se vrátili. O chvíli později jsme šli ven, kde jsme lozili po lanových překážkách (lanové centrum), ale jen někteří. Ostatní skákali na bungee trampolíně.
Jak studenti píší, dopoledne bylo klasické (gramatika a angličtina jako vždy) a odpoledne začala lekce předmětu Studium mudlů, kam se nám tentokrát podařilo zíksat exemplář pravého mudlovského dítěte. Později u vodní paní jsme jí sice ryby nalovili, ale neřekla nám skoro nic, zachránili nás až skřítci, kteří nám prozradili, že moc komnaty nejvyšší potřeby přesahuje lidské chápání i moc. Proto komnata zničena nebyla, ale dále ve škole existuje. Není tedy potřeba duplikátor ničit, stačí ho uložit do komnaty. Jak ale zjistit,kde je?