Myšlenka jazykových táborů STAN

25. červen 2011 | 22.26 |
blog › 
Myšlenka jazykových táborů STAN

english togetherOrganizovat jazykové tábory bylo spontánním nápadem, který koloval mezi našimi kolegy již delší čas a rozhodně tedy nejde o originální nápad, který bychom v rámci naší organizace předložili. Jediné, co jsme v podstatě protentokrát udělali jinak je to, že jsme nezůstali u nápadu a konečně se pustili do samotné realizace. Táborům byl konečně vdechnut život a jsme rádi, že každý rok narůstá počet jejich účastníků. Ještě větší radost nám dělají ti účastníci, kteří se každý rok vrací.

Komu jsou tábory určeny:

  • Děti a mládež od 6 do 15 let

Cíle tábora:

  • Umožnit dětem seznámení s mladými vysokoškolskými studenty z různých zemí světa a kulturou oblastí, ze kterých přijíždějí.
  • Možnost dětí denně slyšet mluvenou angličtinu od těch nejpovolanějších - rodilých mluvčích a ruku v ruce s tím přirozené a pozvolné učení se správné výslovnosti a akcentu.
  • Zbavení dětí strachu mluvit cizí řečí nahlas.
  • Přinést dětem cenově dostupný způsob, jak si nahradit často velmi drahé a nedosažitelné cesty do zahraničí.english together
  • Zopakování a fixování gramatických jevů v angličtině.
  • Zafixování základní a nejpotřebnější slovní zásoby a schopnost ji užít v praxi během konverzace.
  • Přiblížení angličtiny dětem jako mezinárodního jazyka, který jim otevírá dveře do světa, umožňuje jim plně využívat moderní média a internet a komunikovat s přáteli po celé Zemi. Angličtina není jen otravným předmětem ve škole. Je to především univerzální pojítko mezi jednotlivými státy a kulturami.

Průběh táborů

Od jiných táborů se ty naše liší tím, že se děti nemusí bát žádné několikahodinové vyčerpávající výuky, po které o prázdninách asi touží jen málokdo. Program je prakticky stejný jako na běžném táboře jen s tím rozdílem, že veškeré instrukce a komunikace mezi vedoucími a dětmi probíhá výhradně v angličtině a tak děti přirozeně nasávají nová slovíčka a fráze. Naše jazykové tábory jsou specifické tím, že mají jasný, denně se opakující harmonogram. Ráno začíná den "gramatickými lekcemi". V našem případě dramatickými situacemi v rámci kterých se učíme. Například tématem takového rána může být letiště. Děti se tedy naučí slovíčka spojená se vším, co je na letišti může potkat, s běžnými frázemi a v místnosti, která se pomocí rekvizit a kulis promění v letiště, zkusí projít kompletním odbavením a letem za doprovodu zaměstanců letecké společnosti (vedoucích v kostýmech).  Následuje dopolední a odpolední program vázaný na etapovou hru. Večery jsou zaměřené na procvičení angličtiny a skládají se z různých zábavných a soutěžních bloků (soutěž ve srabblu, Chcete být milionářem, filmy v angličtině, divadelní představení atd...). Program vedou a veškeré pokyny získávají děti od rodilých mluvčích, češští vedoucí slouží na táboře jako spojka v okamžicích, kdy potřebují účastníci pomoci s překladem nebo si neví rady s některým slovíčkem. V případě táborů pro začátečníky je zvolena opakovací metoda a kombinování češtiny s angličtinou. To znamená, že s dětmi zahrnujeme nepřetržitě do běžného českého jazyka slovíčka a fráze, které snadno pochytí a ukotví si je v paměti (pozdravy, děkování, oslovování, základní slova označující věci v okolí a činnosti - "svítí sun, štěká dog, jdeme inside, sníme si breakfast...").

Zpět na hlavní stranu blogu

Moderované komentáře

 zatím nebyl vložen žádný komentář